IFK MALMÖ
HANDBOLL

VÄRDEGRUND IFK MALMÖ HANDBOLL

IFK Malmö Handboll är en del av den svenska idrottsrörelsen och ska verka för att fostra, utbilda och supporta våra handbollsspelande medlemmar på deras långa och givande resa från barn och bollskola till unga vuxna och seniorlag. Detta gör vi primärt genom att utbilda, utmana och få våra tränare/ledare att känna glädje, gemenskap och delaktighet genom sitt så viktiga uppdrag i föreningen.

Gemenskap och upplevelser

Vi känner stolthet till vår förening. Vi kämpar för varandra och arbetar aktivt för att alla medlemmar ska få sportsliga och vänskapliga upplevelser för stunden och goda minnen för livet.

Folkhälsa

Vi vill att alla våra medlemmar ska leva ett hälsosamt liv med fysisk aktivitet och goda kamratrelationer.

Utveckling

Vi arbetar för våra medlemmars positiva utveckling som individer och som handbollsspelare. Vi har individens utvecklingsprocess i fokus och vi vet att individen utvecklas bäst i en trygg och utmanande miljö tillsammans med ledare, lag- och klubbkamrater.

Engagemang

Vi arbetar för att våra medlemmar ska få ett livslångt engagemang till handbollen och föreningslivet.